Csoportunk a kezdeti lépésekhez vezető jótanácsok kidolgozását választotta, vagyis a "hogyan kezdjek hozzá" címűt.
Azt gondolom, hogy ez a téma azért bír rendkívül fontos jelentőséggel, mert a kezdet, az oktatási folyamathoz való hozzáállás szempontjából hatással van a teljes kurzus menetére, és hatékonyságára. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a legelején a legkönnyebb lemaradni, viszont onnan a legnehezebb visszacsatlakozni is a tanmenet folyamatához.
Ennek elkerülése, illetve a kurzus sikeres teljesítése érdekében, összegyűjtöttünk néhány jótanácsot a kezdeti lépések megtételéhez. Különös hangsúlyt fektettünk arra, hogy alapos előkészítés és felkészülés mellett megkönnyíti a tanuló a saját dolgát, és növeli a tanulmányok hatékonyságát. Nem elhanyagolható szempont a stresszfaktor, ami szintén elkerülhető a megfelelő kezdeti lépések elvégzésével.
Hangsúlyt fektetünk a szükséges eszközök és programok összegyűjtésére, azok beszerzésére, letöltésére, az esetlegesen szükséges regisztrációkra. Emellett kiemeltük, hogy nem elég a kötelező eszközök beszerzése, használatukkal meg kell időben ismerkedni ahhoz, hogy a feladatot már gond nélkül el tudjuk végezni az első héttől fogva.
Fontos része a tanácsoknak, a kérdezére, segítségkérésre való figyelemfelhívás. Akár a használandó eszközökkel kapcsolatban, akár a tanmenettel, teljesítendő feladatokkal kapcsolatos félreértéseket lehet elkerülni, ha az ember tudja, kihez forduljon, és nem fél megtenni.
Zárásképp talán a legfontosabb tanácsunk, hogy a tanuló ne ijedjen meg az előtte álló kihívástól, az esetlegesen ismeretlen eszközök használatától, ne stresszelje rá magát a feladatokra. A felesleges kezdeti ijedtség csak akadálya a munkának, és a megfelelő előkészületek mellett nincs rá ok.